Brīvprātīgā darba vadlīnijas

Drošība

  • Neatliekamai palīdzībai krīzes situācijā zvaniet 112.
  • Neskaidrās situācijās sazināties ar zvanu centru 25661991.
 

Veselība

  • Novēro savu veselības stāvokli pirms brīvprātīgā darba veikšanas. Ja ir paaugstināta temperatūra, klepus pazīmes un/vai iesnas vai jebkāda cita veidi saslimšanas simptomi, tad brīvprātīgā darba veikšanā piedalīties nedrīkst;
  • Pirms brīvprātīga darba veikšanas ir jānoskaidro, vai palīdzības saņēmējs ir persona ar simptomiem, ir inficēta persona, atrodas vienā dzīvesvietā ar personu, kurai ir simptomi vai ir diagnosticēts Covid-19 vīruss, kā arī jānoskaidro, vai palīdzības saņēmējs un dzīvesvietā esošie cilvēki nav atgriezušies no ārzemēm pēdējo 14 dienu laikā. Ja palīdzības saņēmējs atbilst kādam no kritērijiem, tad ir jāievēro īpaša piesardzība.
 

Higiēna

  • Pēc iespējas biežāk brīvprātīgā darba veikšanas laikā, kā arī pēc darba  veikšanas dezinficējiet rokas. Rekomendējam vienmēr nēsāt līdzi dezinfekcijas līdzekli, lai nodrošinātu regulāru roku dezinfekciju.
  • Regulāri mazgājiet rokas ar ūdeni un ziepēm vismaz 40 – 60 sekundes.
  • Ja nav iespējas nomazgāt rokas – ieteicams veikt roku dezinfekciju ar spirtu saturošiem roku dezinfekcijas līdzekļiem (vismaz 70% spirta) vismaz  20-30 sekundes, berzējot rokas, kamēr tās ir sausas. Notīriet arī mobilo telefonu, izmantojot spirtu saturošus dezinfekcijas līdzekļus (vismaz 70% spirta). 
  • Izvairieties no pieskaršanās sejai (acīm, degunam un mutei). 
  • Brīvprātīgā darba veikšanas laikā izvairīties no liekas pieskaršanās virsmām, objektiem.
  • Brīvprātīgā darba laikā sākot ar došanos uz veikalu līdz pat piegādei, regulāri lietojiet roku dezinfekcijas līdzekli un nēsājiet masku, ja nav iespējams ievērot distancēšanos. Iesakām arī nepieciešamības gadījumā izmantot cimdus. Nepaļaujieties uz to, ka cimdi būs pieejami, ja iespējams, nodrošiniet tos paši.

 

Distance

  • Izvairieties no tieša kontakta ar palīdzības saņēmēju.
  • Ja no personīga kontakta nav iespējams izvairīties, ievērojiet vismaz 2 metru distanci no palīdzības saņēmēja un citām personām. 
  • Neveiciet palīdzības sniegšanu divatā vai lielākā grupā. Brīvprātīgā pienākumi ir jāveic vienatnē.
  • Ja iespējams, lai veiktu pirkumus, izvēlieties laikus, kad veikalos cilvēku plūsma ir mazāka, ievērojiet veikala noteikumus, piemēram, par distanci, pašapkalpošanās kases izmantošanu un citus

 

Ētika

Brīvprātīgā darba veikšanas laikā:

  • Mēs ar cieņu izturamies pret citiem brīvprātīgajiem un palīdzības sniedzējiem;
  • Mēs atbalstām viens otru, risinot ar palīdzības sniegšanu saistītos jautājumus;
  • Mēs neizpaužam nekāda veida informāciju par tiem, kam palīdzam. Personas datu izpaušana ir aizliegta;
  • Mēs sazināmies ar Palīdzības tālruni, ja nav iespējama labā darba izpilde, lūdzot ievadīt palīdzības pieprasījumu vēlreiz;
  • Mēs neveicam jebkāda veida reklāmas aktivitātes – nedalām bukletus, skrejlapas, nereklamējam Facebook lapas u.tml.;
  • Mēs negūstam nekādus ienākumus un atsakāmies no pateicības materiālā formā;
  • Mēs informējam Palīdzības tālruni, ja tiek pārkāpts Ētikas vai citās vadlīnijās noteiktais vai ir aizdomas par brīvprātīgo platformas ļaunprātīgu izmantošanu.

 

Kontaktēšanās ar palīdzības sniedzēju

  • Vienmēr pirms tam sazinieties ar cilvēku ar zvana palīdzību, lai savstarpēji iepazītos. Ja iespējams, izmantojiet video zvanu.
  • Ja jums ir aizdomas, ka brīvprātīgo platforma #vieglipalidzet ir ļaunprātīgi izmantota, tad sazinieties ar platformas zvanu centru 25661991.

 

Preču piegāde

  • Lai neliktu cilvēkiem ilgi gaidīt, vēlams sazināties ar palīdzības saņēmēju uzreiz pēc uzdevuma saņemšanas aplikācijā.

  • Vienmēr pirms palīdzības sniegšanas sazinieties ar palīdzības saņēmēju:

    • nosauciet savu vārdu,
    • atgādiniet palīdzības saņēmējam, ka notiks bezkontakta piegāde,
    • precizējiet lūgumu (pārtikas sarakstu), tai skaitā, piemēram, cenu kategorijas, alerģijas, produkta veidu,
    • atgādiniet, ka norēķināties vislabāk ar pārskaitījumu, ja tas nav iespējams, nauda jāievieto tīrā maisiņā un jāatstāj pie durvīm,
    • atgādiniet, ka brīvprātīgais nedrīkst saņemt nekāda veida atlīdzību par pienākuma veikšanu,
    • vienojieties par piegādes laiku un citiem nosacījumiem.
  • Pirms lūguma izpildes vienmēr piezvaniet un precizējiet vajadzīgo, piemēram, cenu kategorijas, alerģijas, produkta veidu.

  • Iegādājāties liekus produktus/preces vienīgi, ja vēlaties tos uzdāvināt un esat iepriekš noskaidrojis, ka tie ir vajadzīgi. 

  • Preces atstājiet pie durvīm, tad pieklauvējiet vai piezvaniet.
  • Nosauciet savu vārdu un informējiet par piegādi. 
  • Esiet pacietīgs ar palīdzības saņēmēju, pagaidiet, kad esiet piezvanījis vai pieklauvējis.
  • Pēc piegādes pārliecinieties, ka palīdzības sniedzējs tās ir saņēmis, piezvanot palīdzības saņēmējam. 
  • Ļoti ieteicams, ka palīdzības saņēmējs par saņemto palīdzību (pārtikas vai citiem produktiem) norēķinās elektroniski, izmantojot mobilo banku aplikācijas, interneta banku. Ja par saņemto palīdzību tās saņēmējs norēķinās ar skaidru naudu, ieteicams naudu pirms saņemšanas ielikt plastmasas kabatā vai maisiņā; 
  • Brīvprātīgais nedrīkst ņemt palīdzības saņēmēja bankas karti, piemēram, lai dotos uz bankomātu vai veikalu.
  • Brīvprātīgais nedrīkst ņemt palīdzības saņēmēja personas apliecinošos dokumentus, piemēram, lai izņemtu recepšu medikamentus.

 

Atkritumu iznešana

  • Ja palīdzības saņēmējs ir lūdzis iznest atkritumus, ir jāvienojas ar palīdzības saņēmēju par konkrētu laiku, kurā atkritumi būs cieši iesaiņoti un tos jālūdz novietot pie dzīvesvietas durvīm. 
  • Izvairīties no kontakta ar palīdzības saņēmēju.

 

Suņa izvešana pastaigā

Lūdzam izlasīt noteikumus suņa izvešanai pastaigā!

Ja jums rodas aizdomas, ka palīdzības saņēmējam nepieciešama medicīniskā vai cita palīdzība, vai jums neizdodas sazināties ar palīdzības saņēmēju, lūdzam sazināties ar atbilstošām valsts institūcijām vai informēt platformas zvanu centru 25661991.

Ilgtermiņa sadarbība

  • Ja iespējams, veidojiet ilgtermiņa sadarbību ar palīdzības saņēmēju.
  • Ja Jums rodas ierobežojumi turpināt pastāvīgu sadarbību, noteikti sazinieties ar palīdzības saņēmēju un aiciniet sazināties ar zvanu centru vai nododiet informāciju zvanu centram pats.